onsdag 7 november 2007

Frustration

Undrar om alla bebisar är så frustrerade som Tobias när det är dags att bajsa??

Han blir otroligt upprörd, flaxar med armarna och benen och skriker ilsket, viker ihop sig som en ostkrok och det är i princip bara amning som funkar som tillfällig rogivare. Och inte ens det fungerar till 100%, speciellt inte om han inte är hungrig.

Stackarn!

Det är inte helt elementärt att äta (jag, alltså) och amma samtidigt, det kan hända att det blir enklare när han blir lite större så att han har mer egen styrsel i kroppen. Men det funkade ju. Jag var så hungrig att jag inte kunde vänta, och samtidigt klarar jag inte av att äta när han ligger och gråter som om döden var nära... :-]
Nu har han haft ett par timmar med ont i magen, och det måste vara otroligt skönt när det är över för han har precis somnat efter att ha klämt ur sig ett par ordentliga 'sprak' i blöjan. Nästan synd att väcka honom...
Men väckas skall han, och bytas på måste han. Jag skall byta på honom och sen gå ut och ta den där prommenaden jag inte kom ut på igår. :-)

Inga kommentarer: