torsdag 8 maj 2008

Aj aj


Aj aj vilken dag... När Tobias vaknade hade han en ilsket röd lång reva från strax ovanför vänster ögonbryn och ned på kinden. Dags att klippa naglarna alltså.
Föga hjälpte ju det när han senare på dagen sömnigt låg och tittade på en leksak på kökssoffan och DUNS! plötsligt hade han rullat ned på golvet. :-/ Jag hade förstås vänt mig bort för att göra något annat i ett par sekunder. De andra mammorna som var på besök såg att han tog emot sig med armarna, men det hjälpte ju inte så mycket när man har så tungt huvud som han har - så bonk! fick huvudet landa plötsligt i golvet det med. :-/ Han grät ganska upprört, men tack och lov gick det över ganska snart. Han till och med log mot mig när jag lämnade honom i famnen på en av de andra mammorna för att ordna en kall klut att sätta mot den onda bulan.

Det verkade hjälpa med lite kyla, för bulan är tack och lov inte speciellt stor. Puh!
Men nu MÅSTE jag verkligen tänka mig för, får inte lämna honom en endaste sekund när han ligger på något annat än golvet!

Han var sömnig innan denna olycka så jag blev lite stirrig när han fortsatte gäspa efteråt eftersom jag hört att man inte skall låta barn med potentiella hjärnskakningar (och värre) sova efter olyckan inträffat. Men han ville inte sova utan hittade en andra andning någonstans och lekte en lång stund till med Cajsa och Lilly som stannat lite längre än de andra. Sen sov han en timme medan vi promenerade med vagnen, men vaknade halvvägs hem och har inte sovit sen dess (trots ett flertal försök att söva honom).

Nu är han däremot lite gnällig (sitter i mitt knä) så det är nog dags att gå ned och göra lite kvällsgröt.

Inga kommentarer: