fredag 9 maj 2008

En dag

06:50 - Tobias vaknar, ligger kvar i sängen och leker med speldosan
07:10 - Tobias får ny blöja, lägger honom sen i vår säng i väntan på att jag skall amma
07:30 - Tobias äter, och somnar
Jag städar Tobias garderob, sätter igång en tvätt, äter frukost, surfar, bloggar, spelar.
10:25 - Tobias vaknar, pratar för sig själv en stund till han tröttnar
10:35 - Tobias äter
10:45 - Tobias har ätit färdigt men vi ligger och pratar och han småäter lite till
11:00 - Vi stiger upp och Tobias kläs på och får AD-droppar
11:30 - Jag duschar och Tobias sitter i babysittern och underhåller sig med babygymmet
12:15 - Tobias tröttnar helt på vad jag håller på med (underhållsarbete) och bryter ut i vild gråt
12:30 - Tobias äter
12:45 - Jag märker att Tobias är alldelens för varm och tar av strumpor och byxor
13:00 - Jag sätter igång ytterligare en tvätt, tar av alla sängkläder, borstar tänderna och klär på mig till Tobias missnöjda sång. Öppnar balkongdörren och låter Tobias ligga på vår säng och lyssna på fågelsång och känna ljumma vindar på ansiktet. Han tystnar. Jag misstänker att han bajsar.
13:30 - Det var ingen bajs. Vi går ned i köket och jag hänger tvätt, Tobias plockar våta plagg ur korgen och drar sedan iväg med den tomma korgen (baklänges).
14:00 - Vi äter lunch, nästan tillsammans. Tobias äter motvilligt av den nya oprövade köttfärssås och spagettiburken men med god aptit av broccolipurén.
14:30 - Tobias bajsar, jag städar soplådan och dammsuger.
15:00 - Tobias är grinig och trött. Jag ammar honom i soffan nere och han somnar nästan på en gång.
Tobias sover och jag sitter framför datorn och kollar jobbmail. Tvättmaskinen jobbar, torktumlaren jobbar.
17:30 - Tobias vaknar, äter lite medan jag pratar med syrran. Han leker med ALLA leksakerna på köksgolvet medan jag hänger tvätt.
18:00 - Avfärd mot Barnens Hus och ICA Maxi.
19:00 - Efter kort diskussion med S skjuts mathandlingen till morgondagen. Tobias och jag åker till Coop Forum för att köpa lite nödproviant och en potta (till kusinerna som kommer i morgon).
20:00 - Hemma igen, Tobias somnade i bilen och fortsatte sova en halvtimme efter vi kommit hem.
Jag packar upp maten, hänger tvätt, städar färdigt sopskåpet och preppar gröt till Tobias.
20:30 - Tobias vaknar och är ohyggligt hungrig. Han äter hela portionen gröt och en halv efterrättsportion.
21:15 - Vi går upp och inser att sängen är utan sängkläder. Tobias skrattar och busar ohämmat när jag bäddar sängen runt honom. Sen får han ligga i sin egen säng och svalka av sig medan jag drar ett svep med dammsugaren på övervåningen. Det gillar han INTE. Tack och lov kommer S hem då så han tar hand om tvätt och pyjamasningen.
22:30 - Tobias äter.
22:45 - Tobias sover.
23:00 - Jag går ned och äter middag.

Inga kommentarer: