lördag 21 juni 2008

368,60 kr


Cirka 350-400 kr. Så mycket är Tobias "driftkostnad" för en långhelg. :-)
Jag glömde spara kvittot för mat och blöjinköp från Norge, men helgen i Göteborg (lika länge, fyra dagar) kostade 368,60 kr. Då köpte jag i och för sig en mugg och så stor förpackning blöjor att mer än hälften kom med tillbaka.


OJJJJ! VAD DET BLÅSER!!! NU BLÅSTE BALKONGDÖRREN UPP!!
*springer och fixar*
Det är något förskräckligt väder på väg åt det här hållet, det trycker en stormvind framför sig och den fina blå himlen med den varma solen är bokstavligen bortblåst. Trist! Jag hade lust att gå ut i trädgården, men den lusten blåste bort nu när jag var ut på balkongen...


Men, åter till ämnet - det är inte så farligt dyrt egentligen, men det är en hel del pryttlar som skall köpas och konsumeras ändå. Det kommer att bli otroligt stor skillnad när han kan äta samma mat som vi äter, burkmaten är ju inte direkt dyr, men det går åt två burkar per dag i alla fall.

Blöjorna var för övrigt ohyggligt dyra i Göteborg, i alla fall i den butiken jag handlade - det slutade med att jag fick köpa otestade Huggies, eftersom alla andra blöjor var så orimligt mycket dyrare än hemma.

Sen blev det ju lite mer pengar spenderade ändå, eftersom sommarrean började medan jag var i Götet och Polarn & Pyret hade otroligt fina vindjackor och vindbyxor på realisation...


Dessa blir jättebra till hösten, jag köpte något större storlek än han har nu så det finns plats för fleeceställ och tröjor under. Jag känner mig lite stolt över min shoppingtur, för det slank faktiskt med ett par plagg åt mig och S också, så jag har inte helt snöat in på bebiskläder. ;-)

Men hörrni, nu lyser ju solen igen! Dags att fundera på att ta det där svepet i trädgården. Kanske ersätta den väl så gamla ljungen i korgarna utanför dörren med mina nyinköpta pelargoner (5 för 100kr på ICA)? S och Tobias är på huppegupp för att handla grillmat till kvällens fotbollssammankomst hos kompisarna.

Inga kommentarer: