lördag 5 juli 2008

Veckan som gått

Vi skulle lägga dem i åldersordning men så somnade lille Elias och vi hade inte hjärta att flytta honom... :-)

Det har varit en händelserik vecka igen, känns som flera veckor i en. Mormor var här till och med onsdag. Hon spenderade en hel dag med Tobias medan jag var på jobbet och klarade av överlämningen från min vikarie (som går på semester nu). Det gick bra för både mormor och mig, överlämningen var oväntat lättsam och mormor gjorde ett toppenjobb, jätteskönt! :-)

På torsdagen träffade Tobias och jag Alex, Frida med storebror Victor, Isabel och lille Elias (endast 3 veckor gammal) på picknick vid Edsbergs Slott. Deras mammor är allihopa kollegor till mig, det kryllar av nyblivna föräldrar på mitt jobb, fantastiskt nog. :-) Det var otroligt skönt att sitta och mysa i gräset i skuggan under ett träd där i den härliga parken!

Igår fick S och Tobias klara sig själva, jag fick en "frikväll". Men det funkade ju lite si och så, eftersom precis varenda unge (och det kryllade av dem ute på uteserveringarna i gårkväll!) fick det att göra lite ont i mitt hjärta och jag både tänkte på och pratade mer om Tobias än vad som är lämpligt under en utekväll med tjejerna... Tur som var hade jag sällskap av Felicia och Linneas mamma och Emmelie och Valters mamma, så jag behövde inte skämmas allt för mycket. :-D Men både Valters mamma och jag blev helt tagna när en tjej i andra änden av vårt bord (inte i vårt sällskap) började amma sin tremånaders tjej... *suck* Vi var på Mosebacke, maten var god, utsikten fin, solen lyste varmt, någon spelade drum n' base och det var OTROLIGT mycket folk där. Men vi avrundade, som goda förortsbor, i lagom tid till pendeltåget och sista bussen hem.


Bussarna går förresten igen, det var ju strejk i veckan. Jag märkte bara av det genom att mängden människor som färdades på gång- och cykelbanorna tiofaldigades. SÅ HIMLA TREVLIGT! Tänk om det alltid var så mycket folk ute och rörde sig! :-) Men jag hoppas busschaufförerna får igenom sina arbetstidskrav, det låter ju ytterst lämpligt att ha minst 11 timmars sk dygnsvila mellan arbetspassen (jag menar, hur hinner man hämta/lämna på dagis, laga mat och träffa sina barn på så få timmar?).

Inga kommentarer: