torsdag 10 september 2009

1-2-3


Det är verkligen inte fel med barnprogram på TV! :-) Jag och Tobias satt just en stund framför "Playhouse Disney" och jag trodde nästan inte mina öron när jag hör honom upprepa "ett-två-tre" precis som de sade i programmet (de räknade steg för att lösa ett problem)! Det har han aldrig gjort förut. Sen kommenterade han på den feta katten som busade och den lilla skruvmejseln som hade hicka ("Händige Manny"). :-D

Tobias brukar för övrigt "ljuda" T-O-B-I-A-S - Tobias! så som han och jag gör nästan varje gång vi byter blöja i tvättstugan (där jag satt upp klistermärken med just de bokstäverna). :-) Det brukar låta "eei-ooo-eee-iii-eei-ee - Bias!". :-D

Vi byter inte ofta på Tobias nu för tiden, märkvärdigt... eller så är det för att vi byter så himla ofta på David som det känns som om det minskat för Tobias? Nej, nu skall jag hänga tvätt, sen är det dags för middag (Tobias lyssnar på musik, står och är DJ på cd-spelaren med olika barnskivor). :-)

Inga kommentarer: