lördag 24 april 2010

Mammatrix: Röda stjärtar


Även detta mammatrix har jag fått av en mycket erfaren mammakollega - nämligen Brita som var Tobias dagmamma ett par månader i början av förra året. Hon var förutom mamma även mormor och dagmamma sedan mååånga år.

Normalt smörjer jag med någon zinkbaserad kräm om det bara ser lite rött och lätt irriterat ut. Men så ibland urartar det och det räcker inte med kräm (som när Tobias var magsjuk i flera månader och nu när David bajsar sådana enorma mängder surt bajs).

Erfarna dagmamman Britas tips: Potatismjöl!

Det finns ju puder också, förstås, som säkert är både dyrare och kanske (vem vet?) mer effektivt. Men jag föll som en sten för Britas tips om potatismjöl, något vi hade hemma och som kändes sådär rent och enkelt som man vill att hudnära produkter skall vara...
Säkert kommer jag att hamna i något barnvårdshelvete för att jag ens kan tänka mig att utsätta mina barn för detta, potatismjöl i rumpan.
Men det struntar jag i, för det fungerar! :-)

Inga kommentarer: