söndag 11 april 2010

Ordförståelse

Jag gjorde på skoj högskoleprovets språkliga del som publicerades i DN idag: http://www.dn.se/nyheter/fragesport/dn-test-hogskoleprovet-2010-orddelen-1.1075802

Jag är nöjd med mitt resultat, mitt i barn- och amningsdimman: 37 rätt av 40 möjliga - Av de 23145 personer som hittills gjort testet, klarade du dig bättre än 16559 (72%). :-)
De tre ord jag missade var de jag tvekade med musklicket på också så det känns inte allt för bittert (sen var det säkert ett par jag hade "tur" med också). 8-)
Länk till mitt resultat - titta inte förrän du själv tagit testet! ;-)

5 kommentarer:

Birger sa...

Duktigt, du har språket...mitt resultat skickar jag som mail, så slipper jag skämmas för alla andra som löäser bloggen...;-)

en annan sa...

Meh! Säkerligen inget att skämmas för! *kramar* Båda dina barn har språket, syrran gåvan att använda det! ;-)

en annan sa...

Tack för gåvan förresten!! *kramar*

Morskan sa...

Gåvan vi har fått, förutom generna, är läslusten - vi har fått lära oss att läsa böcker! Och allt läsande (mindre just nu då) har gett oss orden. Så är det.
Tack!

en annan sa...

Sant! Och nu lämnade yngsta medlemmen av vår familj köket, med stor övertygelse på väg in i vardagsrummet där brorsan är! :-) Känns helt surrealistiskt (både att David kryper, och att han faktiskt skall förädla våra goda och dåliga vanor)!