onsdag 9 november 2011

Blommor och bin

Vid middagen igår började Tobias ett utlägg om pappafrön och mammaägg och att det ibland inte kommer pappafrön och då måste man börja om med ett nytt ägg...! :-D Varför han började prata om detta och inte minst varför han valde just detta tillfälle kommer vi väl aldrig att förstå. Men jag fick plötsligt inse att 'Håkan Bråkan' boken på detta tema säkert har med saken att göra (vi har den och dagis har den). Samt att han och jag brukar dividera om vad det är för skillnad på mammablöjor och hans och Davids blöjor.

Dråpligt eller inte, på något sätt tror jag inte att det kommer att bli speciellt svårt att prata om detta med Tobias även framöver.
Och det känns bra. :-)

Jag sitter på t-banan på väg in till stan för en akutbehandling hos naprapat. Håll tummarna att de kan laga mitt trasiga revben (det är vad det känns som i alla fall)!
Published with Blogger-droid v1.7.4

1 kommentar:

Birger sa...

Hoppas att du får ryggen fixad och att ni hittar en ny barnstol