onsdag 9 november 2011

Bokklubb


Första boken läst och avhandlad i bokklubben på jobbet. Jag missade själva "bokklubbskvällen" då alla tjejerna samlades och snicksnackade kring bok och liv.

Men "Jag älskade honom" av Anna Gavalda fick 2,5 av 5 möjliga (bestämdes den aftonen). Jag håller helt med om den bedömningen. Min sammanfattade tanke kring boken nedan:

Minus: Dialog med otydliga gränser gjorde att jag stundtals fick läsa om sektioner för att förstå vem som sade vad. Rörigt.

Plus: Rask, rapp berättarteknik. Klokt budskap – ett jag tror på (att man inte skall ljuga för sig själv eller ”offra” sig för något, speciellt inte en relation). Mycket skönt skrivna och beskrivna känslor.

Bokval: Rolig läsning, ypperlig storlek – det gick att läsa ut den på ett par dagar. Min ”privata” bok har jag läst på sedan innan David föddes, dvs drygt två år...

1 kommentar:

Birger sa...

Låter ju kul med bokklubb på jobbet...