tisdag 18 september 2007

Sju par

Föräldrakursen fortsätter. Ett av paren har fått sitt barn, så nu är vi bara sju. Ett annat par hade varit in och fått sitt barn bevakat och undersökt (hon hade haft sammandragningar).

Denna gång fick vi se på en kort film om förlossning. Mycket bra faktiskt. Inget blod och gore alls faktiskt, och ett par riktigt bra intervjuer. För S var det nyttigt (sade han) att se hur det verkligen gick till där inne på förlossningen, och att se hur och vad han gör. Det var det för mig med, även om man hört en hel del olika detaljer så är det annorlunda att faktiskt se det.

Otroligt nog känner jag mig mycket mindre orolig nu än jag gjorde för en vecka sedan. Skönt!

Tröttare i ryggen än förra veckan, i fredags var det bara en månad kvar - sen kommer han. :-) Tiden går fortare än fort, och jag hoppas jag får de två lediga veckorna jag planerat in efter jag slutat jobba...

Magen är stor, det börjar bli svårt att nå fram till tangentbordet bekvämt. Lillen sparkar med sina små små fötter både här och där - ibland är det en liten fot (tror jag!) som åker förbi min navel (som förövrigt mest liknar en grund fördjupning korsat med ett streck) och man kan nästan ta tag i foten och föra den fram och tillbaka. Klart koolt! :-)


Ny stilig väska är inköpt och packningen är påbörjad. Nu ligger där pyttesmå blöjor, bh-inlägg, amnings-bh, sköna mjukisar (mammabyxor i plysch), en plyschjacka. Har inte packat klart och förstått att jag inte packat precis rätt grejer.
Men men, får se över det till helgen kanske.

Inga kommentarer: