fredag 30 mars 2007

Vilken min...

Sambon utbrast igårkväll i ett förtjust uttryck för den glädje han kände inför vår nära förestående flytt till eget hus.

Minen han hade när han hörde vad jag sade (tillslut, eftersom jag viskade) var - obetalbar! :-D

Han drömde sig iväg "tänk att få dra på basen och spela musik så högt det går, vilken tid på dygnet som helst..." jag smög in ett "shhhh, du väcker bäbyn"...

Jag känner mig elak, men kunde bara inte låta bli! Jag har inte heller tänkt på det, så innerst inne blev jag nog lite snopen jag med. Men det är ju sant, i ett par månader kommer vi att kunna "dra på", sen är det väl läge att vara _lite_ försiktigare i alla fall. :-)
Men jag tror bästa kompensationen för det kommer att vara att vi inte alls behöver oroa oss för om gråt och nattvandringar väcker grannar. :-)

Inga kommentarer: