tisdag 17 juli 2007

Barnvagn, vaddå?

Alla har goda råd att komma med när det gäller vagnar, vad det verkar.

Tyvärr har inga av de goda råden stämt med den vagn som sambon fastnat för. Jag måste skamset erkänna att jag inte är emot hans val på något vis - för den ser så jäkla kool ut, vagnen.

Alla säger:
- INTE små hjul.
- INTE teleskophandtag.
- INTE kombivagn.
- Inte utländska märken.
- Inte köpa nytt.

Vi skall titta på lite fler vagnar till helgen. Det är helt avgörande att man får provköra en vagn själv och prova fälla ihop den också, annars har man inte ens en blek aning om vad det handlar om.

Men jag gillar följande egenskaper:
- Stabil känsla.
- Lättvikt.
- Lätt att fälla ihop.
- Lätt att styra.

Men jag har en känsla av att jag verkligen borde fundera på vad jag skall ha vagnen till innan jag bestämmer mig. Jag menar, har jag någonsin företagit långprommenader? Kommer jag automatiskt att börja med det bara för att jag fått barn?? Eller kommer jag att harva runt på ställen där det vistas mer folk och där det inte alltid är så gott om plats?

Vem vet?

Vecka 28 nu. Magen har börjat ta plats både när jag sitter och ligger. Av bekvämlighetsskäl undviker jag allt för snabba kast i sängen och sitter för det mesta ganska rakt upp i soffan. :-)

Inga kommentarer: