söndag 6 juni 2010

Trädgårdssöndag


Inte firade vi nationaldag inte. Det fenomenet passerade så gott som helt obemärkt förbi. Däremot hastade vi iväg till Plantagen för en timmes intensivshopping och kom hem med innehållet till fyra amplar, två stora krukor samt diverse jord, gödning och täckbark (har man väl en gång börjat med bark är det baske mig svårt att sluta. Det är ju så fiffigt! Skulle inte förvåna mig om större delen av vår tomt kommer att vara täckt av täckbark om bara ett fåtal år...). :-)
Jag förlorade diskussionen om huruvida vi skulle ha krukor på altanen eller inte och i ren desperation förhandlade jag till mig ett par nya amplar av jordfräsvaktaren (även kallad den föräldraledige). Jag förstår argumentet att även om Tobias nu lärt sig att (i stort sett) låta bli att gräva upp krukor så har ju David precis upptäckt denna glädje... så det är väl säkrast att hänga upp blommorna lite högre i år. :-)

Jag lovar lägga upp bilder en annan kväll, nu skall jag skriva månadsrapport (ja, jag skall jobba en söndag kväll :-p).

Inga kommentarer: