torsdag 29 september 2011

Inga medaljer idag

Jag var mitt inne i en telefonkonferens när det var dags att hämta barnen så jag fuskade lite, lät lurarna hänga runt halsen medan jag hämtade barnen och sen fick de till sin stora lycka - leka på skolan intill dagis. Nästan varje dag ber de att få leka på skolan, väldigt sällan passar det bra med tajming för middag och allt annat som skall företas efter en dag på arbete och förskola...

Men nu passade det ju ovanligt bra. Jag pluggade glatt in ena luren och försökte ge konstruktiv input kring ämnet "knowledge base" samtidigt som jag gungade, klättrade runt i klätterställningen som en monster-mamma-spindel och över huvud taget försökte hinna med barnen när de villade omkring på sin hett efterlängtade skolgård...

Ta mig mamma, ta mig!


David hade upptäckarlust och vågade utforska


En bitte liten FVAMP!

Det var ytterligare några föräldrar som lät sina barn leka där och vad de tyckte om just den här mamman (som drev omkring helt planlöst med lur i öronen) kan man ju bara filosofera kring. Det var en rolig telefonkonferens, men jag fick inga poäng som 'närvarande förälder' där...

Published with Blogger-droid v1.7.4

3 kommentarer:

Birger sa...

vad tyckte dom i luren då, var du inte lite disträ...

en annan sa...

Jag stängde av mikrofonen förstås, men det var någon gång när jag höll på att prata som Tobias klämde i med "MAMMA! MAMMA! MAMMAAA!!!" för att få mig att klättra i nätet igen. Alla mötets deltagare fnissade glatt åt mina bakgrundsljud (flertalet är föräldrar). :-)

mariellejohnsson sa...

Hahaha! Skulle ha velat sett det där!