torsdag 12 juli 2012

S-Max: Test 1

Zippade ned till centrum för att hämta hem lite sushi. Jag bangade på att fickparkera och fick cirkulera lite runt centrum innan jag kom in rätt så att jag kunde rulla in på en "vanlig" parkeringsruta.

Bilen är lite tyngre att styra/svänga än vår nuvarande. Den är annorlunda/lägre växlad och den är naturligtvis lite större. Jag hörde hur den efter rödljusen varvade ut-växlade upp-varvade ut-växlade upp mycket mer märkbart än Audin.

Man sitter högt upp (kliver nästan upp i bilen) och har fantastiskt god sikt åt alla håll. Bakrutan är inte riktigt lika låg som på nuvarande bil, men då har den back-sensorer att kompensera för detaljstudier av vad man backar mot... :-)

Så långt så bra. Imorgon skall vi montera även Davids barnstol och testa konfigurationsmöjligheterna. Jag vill även höra hur bullrig den blir på E4:an.

2 kommentarer:

Birger sa...

Det är ju en större och tyngre bil, större att manövrera. att den gör så efter ljusen, beror inte det på läget av gaspedalsfoten?

en annan sa...

Jao, jo visst är den tyngre. Men jag tror det har att göra med servon på något vis. Man blir ju van vid hur ens egen bil känns på alla vis.

Gaspedalsfoten höll samma läge som alltid ur samma rödljus, det var därför den märkte skillnaden. ;-)