söndag 1 april 2007

58,7 kg

I morse vägde jag 58,7 kg, det är rätt koolt. Jag var nere på 58 kg jämt för ett par dagar sedan, men det är rätt väntat att det ligger lite upp efter en kväll med både teater-godis och nybakta muffins. :-)

För tre år sen drygt, tidigt i 2004, hade jag gått ned till 68 kg och var rätt lycklig. Då satte jag min "hemliga" målvikt till 58 kg och började fokusera mer på vad jag satte i mig varje dag. Jag gick med i Aftonbladets "Viktklubb" och kom ned till 61-62 kg i somras och bestämde mig för att "nu räcker det". Och sen har jag bara fortsatt att käka "nog" och hålla kalori-kontot någotsånär balanserat, det har funkat bra. :-)
Det där med "hemlig" målvikt var mest för att jag insåg att jag var tonåring sist jag vägde under 60 kg, så det skulle vara lite väl ambitiöst att verkligen nå dit.
Men häpp, helt plötsligt har en graviditet fått mig dit.

Halleluja aptitlöshet!

Men... märk väl, det går fint att stoppa i sig både godis och muffins! :-D Och mat för det mesta, men när jag värmde sambons lunch idag vände det sig i magen, vitlök och kött funkar bara inte. Om jag inte överraskar mig själv med att plötsligt bara äta, som i går när samma sak var bjudet till middag.
Apelsiner däremot, blodapelsiner, i mängder. MUMMA!
Och bröd med bara kalles randiga på.
Te går ned, men bara som fuktighetsfaktor till mackan, inte som förut litervis utan stopp...

Får se hur det går med tortillas till middag ikväll.

Inga kommentarer: