måndag 20 oktober 2008

Födelsedagsludd


Idag fyller min underbara långe starke vackre S år, vi har firat med kroppkakor till middag (födelsedagsbarnets önskemål!) och en varsin liten Frödinge ostkaka och Frödinge brownie till dessert. Han har fått presenter och Tobias har skött sig föredömligt fint.
Den senare sover nu och den förre sitter och drömmer sig bort framför datorn. Jag skall precis gå ned och hämta upp en kopp te och sätta mig och spela bort en stund jag med.

Hela dagen har jag velat lägga mig ned och kura ihop mig till en boll och bara gråta. :-( Men det funkar ju inte, varken för S, för Tobias eller för min stackars personal! Fy fan så jobbigt det är just nu på jobbet. Jag måste väga mina ord på guldvåg, säga rätt saker, finnas till hands och stå upp för dem så att de förstår att jag gör allt vad som står i min makt för att allt skall bli så bra som möjligt. Jag vill inte vara "hemliga A" som smyger omkring och undanhåller information. Ändå är det vad jag måste göra till ledningen säger att jag får dela informationen med alla. I morgon skall jag ha enskilda samtal med alla i teamet. Tur att jag har ett sådant litet team, och TUR att de är så genomgoda människor allihopa.

Och TUR att jag har mina födelsedagspojkar att komma hem till sedan!

Inga kommentarer: