lördag 25 oktober 2008

Ny frisyr


Ikväll klippte vi Tobias, han hade börjat bli helt lurvig så det var dags. :-) Jag stod för underhållningen (en bullrig plastlåda med klossar) och S klippte för allt vad tygen höll. Det gick riktigt bra den här gången, så nu är han kortklippt över hela huvudet - inte bara längst upp som sist. Bildbevis kommer så snart jag får laddat ur bilderna ur kameran. :-)

S och Tobias har övat lite på det här med att gå senaste veckan och nu går han ganska fint med bara en hands stöd! :-) Bäst förstås om han får vara barfota, men det är allt för golvkallt här för det för det mesta. Måste komma ihåg att ta på mockasinerna i morgon, de har lite bättre fäste.
Annars går han med förtjusning med 'Lära-gå-vagnen' och mellan möbler där han knappt når mellan och han tar sig obehindrat runt möbler och folk.

Tobias har börjat klättra också! Milda makter... han rullar fram vagnen mot diskbänken och klättrar upp på den för att nå bättre. Han har också försökt klättra på S tofflor för att komma högre upp. Idag satt han i en av lådorna under bäddsoffan i hans rum, drog ned en helt nymonterad (stabil) papplåda till sig och ställde sig därefter upp på den och nådde långt upp och in på soffan (där jag lagt "fredade" föremål, trodde jag...). :-)

Idag visade S och Tobias mig hur man klättrar nedför trappan också, så även det har de övat på. Det gick hur bra som helst, han lär sig snabbt! :-) Men naturligtvis måste man stå precis bakom honom så att man i vilket ögonblick som helst kan ingripa om han skulle halka. Det är lite speciellt det här med trappan, han gillar den så mycket att han skriker förtjust varje gång han inser att vi inte stängt grinden och han skall få klättra själv! :-) Och han är så upptagen med att klättra i den när vi låter honom att han ofta glömmer bort åt vilket håll han var på väg, han byter gärna riktning och börjar klättra åt andra hållet istället... :-D

Nu sover han, det blev sen sänggång ikväll på grund av friseringen. Men det räknar jag med att vi har igen i morgon bitti när vi ställt om klockorna. Eller, jag hoppas att vi har igen det i alla fall! :-D

Inga kommentarer: