fredag 4 december 2009

Hälsoläget

Gladfis

Tobias: Brygger på en förkylning, utan feber tack och lov. Han hostade mer förra veckan, denna vecka låter han mest nasal utan att vara speciellt snorig. Utslagen på armarna försvann, spontant, utan någon som helst insats från vår sida (förutom att vi köpte parfymfritt tvättmedel och sköljmedel då, vi hann aldrig använda det). Skönt!

David: Jätteförkyld just nu, hostar grovt och slemmigt och är stundtals väldigt snorig. Ingen feber tack och lov. Jag behandlar inte så länge han verkar pigg och glad, vilket han är för det mesta utom när han är trött, tät i näsan, hungrig, har full blöja eller är allmänt sällskapssjuk.

Tobias: Villeninte bada! Förvirrad förälder: Nehej?

S: Jag tror att han också är lite småförkyld, men han har så otroligt mycket att göra på jobbet att det är svårt att veta om det är det eller en förkylning som gör honom trött. Nu är han också vaccinerad, utan speciellt svårartade biverkningar (ont i armen ett par dagar, lite tempig dagen efter).

Jag: Förkyld, skit också. Håller mig flytande med Alvedon och halstabletter. Ont i ryggen, men inte värre än att det förmodligen är bättre efter en natts sömn. Jag blev lite sänkt av vaccinationen, hade feber åtminstone tre dagar efter sprutan. Så det kändes fantastiskt när det plötsligt bara gick över. :-D Just nu är det nog en helt vanlig förkylning som brygger i systemet.

Jinga pappa

Björnen får INTE vara med de andra magneterna

Inga kommentarer: