lördag 19 december 2009

Julbord

Jag fick ett julbord av S! :-D Förstå ändå... han hade tänkt till och insett att jag förmodligen inte skulle få någon svensk julmat i år, i och med att jag varit sjuk och ammande och missat alla tillfällen till både julluncher och julbord som erbjudits i år. Så igår fick jag ett kryptiskt meddelande på telefonen om att "jag fixar middag ikväll" (från S), något jag inte tyckte var speciellt ovanligt, han gör ju trots allt middag väldigt många av veckans kvällar men inte desto mindre var det trevligt att veta tänkte jag.
Så kommer han hem med en ganska extensiv så kallad 'jultallrik' från de glada damerna på Picchus Café här i närheten! :-) Maten var utmärkt god och väldigt 'julig', helt perfekt för en fredagsmyskvällsmiddag...! ;-D Godast på tallriken var rödkålen, helt fantastiskt god, men också sillen förtjänar ett omnämnande. Damerna på Picchus hade tydligen varit lite undrande inför att take-away paketera julmaten, men de hade gjort ett strålande jobb! Nästa år kanske vi kan kosta på oss att besöka dem och äta på plats! :-)

Inga kommentarer: