söndag 24 oktober 2010

Utsikter

Idag har jag tittat upp i detta tak:

Beundrat denna (tillverkad i Gammelstad såklart):

Och försökt lära mig dessa:

Sen fick jag fundera på detta:

Och lära mig detta:

Sedan avslutat dagen med en middag i Väsbykompisens sällskap (vi kom fram till att det var över ett år sedan vi senast sågs, innan David föddes!!), följt av en sådan här:

Under dagen har snön tinat bort från från gården, persiljan ser ut att ha hämtat sig. Jag tömde sandlådan idag för att undvika att något fryser fast (det gjorde det i fjol, då snön kom hastigt och rikligt ovanligt tidigt). Jordgubbarna har säkert fryst, men de blommar i alla fall. Nästa helg bara måste vi städa gården!

5 kommentarer:

Morskan sa...

Så koolt att du sjunger igen! Saknar det nästan jämt! Men tiden, tiden, tiden... Men jag vet att den kommer. :O)

en annan sa...

Detta var helt perfekt - en "projektkör" som startade i mitten av September och avslutas med konsert nu på söndag. :-) Precis lagom innan S börjar jobba och jag i realiteten inte kommer att hinna med det! :-)

Men det är verkligen härligt att sjunga igen! :-)

Morskan sa...

Oooooh nooooo!! Har du sett den filmen??? Hade laddat för att vi skulle kolla på den när du kommer upp. :O)

en annan sa...

Jo... attans! Jag kan rekommendera den, den var verkligt "feel good". :-) Men men men, det måste finnas MASSOR med filmer vi kan se - kanske "Slum Dog Millionaire" eller "The Last Airbender"?

en annan sa...

Den här skulle jag verkligen vilja se http://www.imdb.com/title/tt1219342/ - den har haft premiär här men går av någon outgrundlig anledning bara på svenska. Karin och jag hade sett den om det inte var för den detaljen... :-)