lördag 5 november 2011

Vampyrsång

Jag är en vanlig vampyr
Suger ur blod till jag spyr

Jag är ett vanligt skelett
Utan muskler och fett

Köttklumparna mina
Var ruttna och fina
Och smakade maskarna bra!
Ha-ha!

Ny favoritfröken Karin på dagis har lärt Tobias fantastiska nya sånger. Typiskt nog är Karin så kallad springvikarie. Å andra sidan har hon varit på vår förskola nära nog hela hösten så Tobias har verkligen knutit an. Det har vi föräldrar också. :-)

Nu har jag googlat rätt på hela texten också, Tobias kommer ihåg ganska väl även om han hoppar över en par bitar... :-D

Mel: Jag är en vanlig kanin

Jag är en vanlig vampyr.
Suger ut blod tills jag spyr.
Huggtänderna mina är vassa och fina.
Och suger som huggtänder ska,
slurp, slurp.

Jag är ett vanligt skelett.
Helt utan muskler och fett.
Köttklumparna mina var ruttna och fina.
Och smakade maskarna bra,
ha, ha.

Inga kommentarer: