tisdag 29 januari 2008

Napp

Nu har både Tobias och jag kommit genom det värsta, hoppas jag. Tobias verkar i alla fall vara sitt vanliga jag, om än lite nasal. :-)

Nu när han tar nappen (smokken) precis hur fint som helst kan jag ju inte låta bli att undra om jag ger honom den för ofta? Finns det något som heter "för ofta" eller "för mycket" när det gäller nappar? S tycker att vi kan låta bli att ge honom den när vi byter blöjor och i allmänhet när vi "pratar" med honom. Och det verkar ju vettigt. Men jag måste erkänna att han fått ha napp även när jag byter blöja, när han har varit lite ledsen/hungrig.
När han inte vill ha den längre spottar han ju helt sonika ut den. Det kanske är helt självreglerande?

I morgon skall Tobias och jag åka till Skåvsjöholm på konferens tillsammans med mitt jobb, för att prata om den nya organisationen. Har vi tur så orkar både han och jag med det, annars tar vi bilen hem igen och jag får försöka bli informerad via mail istället. Vaccinet han egentligen skulle få i morgon blev uppskjutet då BVC tyckte att jag skulle ge honom ytterligare en dag att krya på sig. Så den sprutan tar vi på torsdag istället, dagen innan vi skall upp tidigt och flyga till Luleå. Hu jeda mig!

Inga kommentarer: