söndag 23 november 2008

Nyponsoppa


Igår introducerade vi nyponsoppa i Tobias diet. Det var mäkta populärt. Vi övningskörde med eget glas men det var lite svårt att komma på att luta det tillräckligt. Och som vanligt när man hjälper till blir han ARRRRGGGHH! och slänger gärna det han håller i... Blåbär har vi också provat, det var inte så värst intressant eftersom jag hade haft mage att lägga dem i hans yoghurt. Han blev otroligt frustrerad när han var tvungen att tugga på yoghurten! :-D

Ikväll har vi ätit helstekt älgfilé med ugnsstekta rotsaker och rödvinssås, jättejättegott! Tobias fick smaka på rotsakerna och tuggade på de flesta med förtjusning även om potatis och palsternacka verkade gå bättre än de andra (lite mosigare). Annars skottade jag i honom en burk med "Flygande Kalle". Jag var i sådan total koma när jag var och handlade sist att jag plockade på mig en hel hög med åttamånadersmat... X-) Jag noterade lite trött att 'det var värst vad många nya sorter det fanns', sen när jag fyllt min påse insåg jag att det var fel åldersgrupp jag plockat från... *suck* Jag orkade inte packa upp allt igen och Tobias misstycker ju inte, det går att äta väldigt fort när man inte behöver tugga...

Nu äter han som före magsjukan i alla fall, det är riktigt riktigt skönt! :-) Vi skall ta oss in till BVC för en kontrollvägning innan jul, så att vi vet att han kommit ikapp de förlorade grammen.

Inga kommentarer: