måndag 10 november 2008

Tre timmar tjugo minuter

Så länge har Tobias sovit nu, två och en halv av dem har jag sovit intill honom i vår säng. Nu har jag vaknat, S har vaknat (han sov på bottenvåningen sedan mitt på dagen ungefär) men lillen vill inte vakna. S har pratat lite med honom men han verkar sova väldigt djupt.

Han gnydde lite för ett tag sedan och medan vi låg i sängen tillsammans rörde han sig en hel del, men man kan ju inte låta bli att oroa sig... Förmodligen behöver han sömnen men vi måste nog väcka honom snart! Vi skall steka plättar och se om vi kan lura honom att äta lite.

Lunchen var tveksam, jag fick i honom kanske fyra skedar mat och lite vatten, sen kräktes han upp allting. Efteråt fick han upp farten lite och lekte ganska fint (och glatt), gick utmed möbler runt hela köket och jagade mig runt köksbordet bla. men innan jag lade honom åt han heller nästan ingenting. Jag fick kanske i honom tre skedar fruktkompott och ett halvt kex. Kiwi och banan vägrade han, mellanmålssmoothie vägrade han.

*orolig*

Inga kommentarer: