fredag 7 januari 2011

Julklappsfördelar

Vi har lärt oss enormt mycket denna jul, men mer om detta senare.

Nu har jag och barnen LEKT och lekt och lekt i flera timmar, med alla underbara julklappar vi fått. Igårkväll rensade jag ut säkert 70% av alla gamla grejer och plockade fram ett par gamla grejer som varit på tillfällig semester i förrådet. Resultatet blev en överblickbar mängd saker och HIMMEL så vi lekt med detta nu! :-D Härligt.

David och jag har meckat och snickrat i nya arbetsbänken och Tobias har lagat mat, bland annat ugnsstekt pannkakor i kassaapparaten (?!) och spenderat mycket tid på att bygga en barrikad (så att ingen skulle komma in under trappan där vi satt och lekte alla tre). :-D

Nu skall jag hetsfixa lite mat så att inga allvarliga blodsockerfall behöver inträffa.

Av ärendena vi skulle utföra på förmiddagen blev inget, det började VRÄKA ned snö medan vi åt frukost så jag valde det säkrare alternativet och blev hemma istället. Efter maten skall vi ta bussen till centrum och hämta ut Tobias reservglasögon.

Inga kommentarer: