tisdag 18 januari 2011

Nona


Under middagen tidigare ikväll satt vi och pratade om "Dora" i form av musiken som spelades just då. David sade "Nona" flera gånger och jag och Tobias instämde glatt. Sen fortsatte jag och Tobias att prata om andra som heter nästan likadant och kom fram till att vi har en Eleonora på förskolan och en kusin Norah uppe i Luleå. Helt tydligt visste David precis vad vi pratade om för när vi pratade om kusin Norah blev han upphetsad och ropade "Nona! NONA!" och pekade ut mot uppfarten! :-D

Jag testade honom ett par gånger och pratade lite om Elli på dagis och då var han glad/neutral, men när jag pratade om Norah utbrast han i detta upphetsade "Nona!". :-) Han saknar sin kusin... otroligt rart (jag förklarade att hon garanterat kommer och hälsar på i år)! :-)


2 kommentarer:

Birger sa...

Men så fint, så liten och redan kopplar namn till person!

Morskan sa...

Å! :'* Jag skall berätta åt "Nona" att David pratat om henne! Jag lovar - vi SKA hälsa på i år. MER än en gång!