torsdag 8 mars 2012

Legogubbar

Ett urval av alla gubbar + en tjej.
Diverse verktyg till hands.
Tjej, under cover.
Tjej, med "rätt" hår, inte lika undercover (även om hon har  Captain Jack Sparrows överkropp!)
Ser inte den här liraren med dreads lite fin ut?
En del av gubbarna ser helt klart lite snällare ut än de andra!
Jag har väl länge insett att många av ungarnas leksaker finns i detta huset för min skull också. Få saker kan vara så avkopplande som att bygga lego eller bygga tågbana. Jösses alltså. :-)
Innan barnen lade sig satt vi och byggde en stund tillsammans. Nu efter de lagt sig vågade jag roa mig med att mixa och matcha alla gubbar och deras byxor/tröjor/hår/huvuden hejvilt. Det kommer mest troligt INTE att vara poppis imorgon. 
Men vilken slags morsa vore jag om jag inte utmanade mina barn? X-)

2 kommentarer:

Birger sa...

Var det för att det var kvinnodagen idag...?

en annan sa...

Nej, mest bara apropå det låga antalet kvinnliga legogubbar generellt.