söndag 30 september 2012

Simskola

Stora killen Tobias visste precis hur man gör, duschade noggrannt, satte på sig badbrallorna, gick in och hoppade i bassängen en kortis (var tvungen att testa om kunskaperna från syden satt i och så var det ett par andra barn som badade), klättrade upp och satte sig i ring när det var dags att börja. :-)

Jag fick gå ut utan protester och nu sitter jag här i bruset och (bloggar) läser bok. :-)
Trots att det är tidigt är det rätt OK faktiskt, även om Ninja tycker jag skulle ha kostat på mig mer än en banan till frukost.

2 kommentarer:

Birger sa...

Roligt att se hur fötterna har kvar sin färg från syden.
Var det någon som observerade att Tobias tjuvtränat?

en annan sa...

Jag klippte naglarna och insåg att lacken jag lånade av mamma inte går av för hackor, så den färgen kommer nog att hålla sig kvar ett tag till! :-D Annars flagar solbrännan lite på ena benet där jag lyckades bränna mig näst sista dagen (missade uppenbarligen att solskydda en kilformad del av låret...).

Jag fick ju inte vara med på Tobias simskola (föräldrar är utvisade) så jag fick ingen feedback på hans avancemang. :-) Lite synd faktiskt.