måndag 18 februari 2013

Jonglörer

Tobias ritade ett "monster som jonglerar" idag! :-)
Är det inte jonglörer vi är, vi vuxna, vi föräldrar?
Vi jonglerar så många olika delar av livet, av våra barns liv. Alla bollar måste hållas i luften, ibland kan man hålla en i handen lite längre och låta de andra passera snabbare. Har man många bollar i luften måste man vara mycket, mycket skicklig.

Jag jonglerar mina känslor kring det här med amning just nu. Skall jag fortsätta, skall jag sluta? För att använda ett slitet uttryck - med en dåres envishet - tror jag och hoppas att två upprepade mer eller mindre positiva mönster är en vana, att nu klarar vi det här Ellinor och jag.

Sen går det inte bra igen och det flortunna mönstret, vanan bryts. Jonglören tappar bollen. Men jag tänker inte ge upp ännu, inte ännu, jag lovar! 8-)

2 kommentarer:

Birger sa...

En väldigt beskrivande teckning, duktig konstnär.
Beträffande amning, finns det en garanti för att nappflaska är aptitligare eller måste hon svälta, hon växer ju och kolla på BVC
kramar

en annan sa...

Skall mäta/väga henne lite oftare på BVC närmaste månaden. Det borde vi få till.

Flaska är säkert mer Ellinors melodi, men det vill jag verkligen inte! Om hon inte går upp i vikt kommer jag att testa sk "amningsnapp", annars får jag väl försöka pumpa och ge flaska... Vi får se!