tisdag 5 februari 2013

Sjukstuga

Lappträningen har inletts - "NÄR får jag ta av lappen mamma?!"...

Igår morse väckte David oss med den ganska vanliga frasen "jag har ont i magen". Jag svarade samma som jag brukar, att han nog är hungrig eller behöver gå på toa. Sen testade jag om han till äventyrs kunde lockas att somna om med samma trick som härom dagen (lampan tänd och ett par böcker), men inte idag. Istället ville han gå på toa och efter en kort improduktiv sittning kräktes han stillsamt i en framhållen skål.
Tulle liten! Jag är lite fascinerad över hur man kan reagera så på de små signalerna, det var något "extra" i hans kroppsspråk som fick mig att ta fram den där skålen. :-)
Förståeligt nog var han ganska sänkt hela dagen igår, men han kräktes i alla fall inte mer.

Men kräks barnet skall det vara hemma från förskolan två dagar, och det är lika bra att Tobias också får vila hemma då båda pojkarna är småkrassliga i övrigt (lite mer snoriga än vanligt och så hostiga). Det innebär att de med lite tur får träffa sina kompisar tre timmar på torsdag... 8-]
Men men, det innebär förhoppningsvis att de blir friska snabbare!

Nu tittar vi på film, skall bryta för lunch snart. Skall bara gå upp och väcka Ellinor (igen). :-)

2 kommentarer:

Birger sa...

Tråkigt för David, inget kul att ha dåligt i magen men samtidigt lika bra att göra bort allt på en gång (och före ni kommer hit) :)

en annan sa...

Otroligt skönt nog så var det inga fler symptom av det slaget. Däremot har både barnen och jag (och snart även S) brutit ut i en yster förkylning... Blä.