lördag 4 april 2009

Premiärgrillning

Tobias och Stig på Plantagen

Vilken härlig vårdag det har varit idag! :-)
Tobias och S åkte till BYGGmax på förmiddagen och köpte stolpspjut till sista (och helt nödvändiga) biten av vårt staket ut mot gatan. Vi måste få på en grind ut mot gatan för att alls kunna spendera tid ute på gården nu. Tobias är HELT fokuserad på att smita ut på gatan när han är utomhus nuförtiden. Det är uppenbarligen därute allt spännande försiggår...

Senare åkte vi tillsammans till Plantagen för att köpa såjord och krukor att så frön i. Tobias tyckte det var mycket spännande att gå omkring själv inne i och utanför butiken, han var otroligt välartad och brydde sig inte om att röra speciellt många saker (framförallt inga jag var tvungen att oroa mig för). Det är lite oroande dock, hur lite han verkar bry sig om var vi är när vi är ute såhär. Han knatar glatt iväg hur långt som helst utan att bekymra sig om var resten av familjen är.

Tobias på plantagen, med flugsmälla

Det var otroligt skönt ute idag! Jag hade en långärmad tröja ovanpå ett linne, och hade jag inte bara haft ett linne under hade tröjan åkt av när Tobias och jag vandrade omkring på Plantagen. +15 grader i skuggan, säkerligen mycket varmare i solen! :-)

Tobias middagsvila har varit svår att få till på sistone och det var en ganska trött gosse som sedan höll oss fullt sysselsatta när vi kom hem. Men vi fick i alla fall igång grillen och S grillade bacon och ost-korvar som vi sedan med stor njutning intog till middag. Tobias gillade sina bäst utan skinn. Efter middagen fick vi ett lätt energiryck och plockade (äntligen) ned julgardinerna, dammsög, sådde frön (S) och strök alla i den elakt stora högen ingående plagg (jag).

Tobias hjälper till med gardinerna


Frösådd


Tobias tittar på film

Tobias och S steg upp tidigt som attan och lät mig få sovmorgon så nu är jag fortfarande ganska pigg, men den senaste tidens kvällströtthet känns av i huvudet så jag skall nog ändå gå och lägga mig alldelens snart.

Inga kommentarer: