torsdag 2 april 2009

Vakenjöns


Inatt var Tobias vaken en timme mellan 01 och 02 och LEKTE! Men alltså, va???
Han vaknade vid 01 och grinade ilsket och svårsövt, till slut gav S upp de tappra försöken att lugna honom och få honom att somna om och hämtade honom till vår säng. Väl där kravlade han omkring mellan oss, över mig, tillbaka över mig, mellan oss, över mig och slutligen lämnade han vår säng och gick ut i hallen och lekte en stund.
Jag var för trött för att riktigt reagera och det var inte förrän jag väcktes av att han faktiskt stod och "skakade galler" i barngrinden vid trappan ned till bottenvåningen som jag steg upp och provade att lägga honom i hans egen säng igen och då (vid 02) somnade han faktiskt utan speciellt ljudliga protester. Skönt.
Men HOPPAS att detta inte är något nytt spännande han infört i sitt dygns rutiner...!

Syrran har precis haft en fantastisk natt, med en Ruben som sovit genom hela natten (syrrans natt). Jag inser varje gång jag läser om Rubbe att vi haft tur med vår lille gosse ändå! Hoppas hoppas lillbrorsan blir lika duktig på att sova!

Inga kommentarer: