lördag 18 april 2009

Sprattelgubbe


Senaste två dagarna har bulan varit exceptionellt sprattlig. Det känns verkligen som om det plötsligen blivit för trångt för honom därinne och han arbetar fokuserat på att försöka tränga ut navelregionen av min mage... Det går fint att trycka in honom igen när han är "på väg ut" men det är inte helt enkelt att fokusera på vad jag än håller på med när det plötsligt känns som om han håller på att vända min navel ut och in! :-D
Det märks att han växer, för jag känner av sparkar lite varstans runtom magen. På fredag nästa vecka skall jag mäta magen igen, sen är det dags för uppföljningsultraljud den 5 maj för att säkra att moderkakan vandrat upp från livmodermunnen (om den blivit kvar där nere får vi lov att testa det här med kejsarsnitt).

Inga kommentarer: