onsdag 21 april 2010

En tur till IKEA


Idag hade David och jag bilen. När vi lämnat Tobias på dagis susade vi som en oljad blixt raka spåret till IKEA. :-) Jag skulle titta på utomhusbelysningar men kom hem med nittionioprocent barngrejer... 8-) Nu har vi taklampa och vägg/sänglampa till Davids blivande rum, känner mig riktigt inspirerad nu. Så snart "farbror P" har varit på besök skall vi börja omstruktureringen David->kontor->gästrum på riktigt!

Jag kom ihåg att köpa två ramar till de söta kakeltavlorna Tobias och David fick av kusin Celine, investerade i några nya sandleksaker, impulsköpte ett segeldukssolskydd till altanen och tre stora lättviktskrukor för utomhusbruk. Sen blev det en "utvisningslåda" också - jag har börjat ta undan leksaker Tobias kastar omkring sig när han blir arg (ja, jo, jag vet att även jag kastat leksaker, men det får vara slut med det nu!) och om det kastas leksaker nu kommer de att hamna i en plastback i förrådet.

Alltid trevligt med "IKEA-dagar" tycker jag, billig lunch (32 spänn, bara kyrkans sopplunch på onsdagar som klår det!) och ren så kallad retail therapy. Jag blir glad av att bara gå där och småprata med David och titta på saker och folk.


Vad hände med utomhusbelysningen då? Det fanns ingen kvar/framme!!

2 kommentarer:

Morskan sa...

Men du ser!! Man måste alltså till IKEA samma vecka som de släpper sommarsortimentet... XO)

Retail therapy ja... Det har jag ju sysslat med länge. Blir glad även då jag handlar åt G eller barnen. :OD

en annan sa...

Jomen samma här, det är by far otroligt mycket enklare att handla åt dem. När man skall handla åt sig själv ingår det alltid ett visst mått av ångest och skall man köpa kläder måste man verkligen vara på humör! :-)