tisdag 25 januari 2011

Åh arma mammahjärtat

Väntar på taxin. Skorna på, arbetsuniformen på, väskan packad. Huvudet snurrar av alla halvtänkta förberedelsetankar.

Och hjärtat värker redan.

Barnen på dagis. Tobias ville inte kramas eller pussas hejdå eftersom jag var stygg nog att ta av honom pappas iPhone när det var dags att gå. David var skitsur eftersom jag ville sätta på honom vantar. I stort en vanlig morgon, bara det att jag inte kommer att se dem på flera dagar och då känns det orättvist att vi grälade precis som vanligt det sista vi gjorde...
Men jag fick många många pussar och kramar av Tobias igår kväll, då var han ovanligt mojsig och mysig. David var även han på väldigt gott humör igår (utom när han försökte skjuta omkring på min resväska och den inte riktigt ville som han ville).

Nu kom taxin!

1 kommentar:

Morskan sa...

O arma, arma mammahjärtat...

*kramar*