lördag 10 december 2011

David drömmer

Nu var jag precis upp och pussade och vände på en förvirrat gråtande David.
Han måste ha drömt.

Det är allra första gången jag tittat till honom utan annan anledning än att han gråtit. Vanligtvis brukar han tappa smokken eller tappa bort trasan, det brukar följaktligen vara enkla fixar på hans problem. Han brukar somna om så snart han återfått saknad del. :-)
Men nu drömde han nog eftersom inget saknades och han låg på mage med huvudet upp och grät en tårlös men ljudlig gråt (när smokken saknas brukar tårarna fullkomligt spruta ur ungen, då är det ALLVAR). :-) Nu lät det högt men inte förtvivlat och jag fick hålla honom i mina armar en kort stund innan jag vände honom på sidan och stoppade om honom. Han verkade tacksamt nog lugna sig omedelbart och somnade nog om direkt.

Jag har funderat över när det "börjar" - det där drömmandet som jag antar att alla barn ägnar sig åt. Har försökt komma ihåg när Tobias nattskräck började men har inte koll på det. Men har i alla fall inte före ikväll noterat att David drömt något.

Jag sitter och tittar på Nobelfestenapparaten, S spelar tomtepoker med norska kompisgänget. :-)


1 kommentar:

Birger sa...

Ja man kan ju undra vad dom drömmer om, småttingarna, men det är klart - liten människa, kanske upplever små problem propotionellt stora....:)