lördag 17 december 2011

Kräks och bajs och avloppsrens

Jag är INTE kräsmagad, det vill säga jag klarar vilken slags kroppslig, biologisk vätska/ämne som helst. Blod bekommer mig inte. Kräks och avföring är bara att hantera, inga problem (vi har för övrig haft en del incidenter med båda dessa under åren).

Men en sak får mig att bli kallsvettig och illamående - avloppsrens! ARGHHBLÄÄÄHHRRGHHH.. SÅ äckligt!

S rensade just vattenlåset i köksavloppet och bad mig gå och tömma hinken vari resultatet av rensningen landat.
Det var ett näradödenögonblick.

3 kommentarer:

Birger sa...

Du har rätt, det luktar inget vidare, men det är ju inget annat än rester som ni sköljt ner, inget värre. Men det har en speciell konsistens och odör, det svarta kleget som finns där.
Som jag grävt i med fingrarna, oftast, under många år....:)

Morskan sa...

Jag håller helt med dig syrran... Det är nog bland det enda som riktigt äcklar mig med. Inte hjälper det att det är vår egen gunk inte. Nä, det gör det rakt inte. X)

en annan sa...

Ja verkligen, det hjälper inte ett dugg att veta att det är det vi själva spolat ned. Nu var det i och för sig allra första gången vi rensat vattenlåset i köket så det lär ju ha varit en del gunk kvar från föregående ägare också.
Får skylla på det! X-)