lördag 3 december 2011

Julig lördag

Fokuserat bakande. Båda pojkarna klarar utan vidare att kavla ut degen. Lite hjälp behövs för att lyfta upp kakorna från underlag till plåt. Grovt uppskattat tror jag minst en femtedel av degen försvann rakt in i bagarnas magar... :-D Håll tummarna att ingen får ont i magen ikväll bara! Pojkarna arbetar med ugnen som säkerhetszon (dvs något som är stort nog för att de inte skall råka komma åt varandra = bråk), de är lite irritabla men inte alls så illa som igår. Pepparkaksbaket var både efterlängtat och otroligt behagligt lämpligt då det gav oss alla tre något att fokusera på (och något att smaska på...). S är ute i spöregnet och hänger julljus utomhus, det blir jättefint och han förtjänar verkligen en varm kopp kaffe och några knyckliga nybakta pepparkakor när han kommer in! :-)

Jag går på ångorna, vet inte riktigt vad som felas mig men det känns helt som om jag bara precis håller mig upprätt och tårfri. Förmodligen skall väl jag ta en svängom med den där förkylningen S har slitit med senaste veckorna. Förmodligen. Eller förhoppningsvis. För det känns oerhört omotiverat att vara så här sliten och ledsen utan fysisk/yttre anledning.


Nybakt


Obakt

4 kommentarer:

Birger sa...

Vilka pepparkakor, kameler och D som i David, elefanter och glada bagare...:)

en annan sa...

Ja, faktiskt otroligt roligt, men pilligt med alla dessa mer "udda" former. D-för David är frihandsbakat dock. :-)

Mamma sa...

Vilka bagare vi får i framtiden
kramar

Birger sa...

Men hur är det med dig? Dett lät ju inte så kul, en sovmorgon till nu i helgen, eller en middagsvila kanske, kram