söndag 11 mars 2012

PopCap, nu får det räcka va?!


Efter att ha insett att Tobias verkligen oerhört lätt fastnar i spel av mindre lämplig natur bestämde vi att vi gömmer Plants vs Zombiesipaden (dvs slänga in det i en grupp tillsammans med i övrigt helt ointressanta applikationer). Det räcker liksom med Lego Star Warsxboxen tycker jag, där är det mycket laserpistolskjutande och lasersvärdfäktande - legobitar sprutar åt alla håll. Jag gillar inte att han spelar det heller, men jag får lov att ge mig när han är så sjukt förtjust i både lego och Star Wars... (kan inte, orkar inte förbjuda "allt").

Borttagandet av Plants vs Zombies föranledde ett antal mer eller mindre hysteriska utbrott när han väl upptäckt att spelet var "borta". Men han verkade acceptera det till slut.

Idag sätter sig David 2,5 år ned med ipaden och hittar igen spelet.
Bara sådär.
HUR???! Jäkla ungar! :-D

1 kommentar:

Birger sa...

Gott skratt, det är ju det jag hävdat att dom som nu växer upp med datorer kommer att bli fenomenala. David satt väl bara och tryckte, och häpp, där var det. Vad tyckte Tobias om prestationen....? Går det inte att lägga login på mappen med spelet?
krama snillena.... och själv också