måndag 21 januari 2013

Efterkontroll




Jag hade en tid hos mödravården idag, för efterkontroll. Man "knyter ihop säcken" efter avslutad graviditet så att säga. :-)

Jag väger 62 kg och hade blodvärdet 135, skönt! Behöver inte knapra järntabletter längre. Man kan säga att jag är helt återställd. Minus några kilon. Så är det väl en och annan hormon som rusar runt i kroppen ännu (närmaste fem åren kan jag väl räkna med att vara i hormonellt "olag" tror jag...).

Ellinor och jag har ätit lunch med S, nu vankas en premiärsemla och sen tar jag bussen direkt till dagis och hämtar hem pojkarna. :-)

3 kommentarer:

Birger sa...

Det ser ju fint ut, Ellinor ser ju nöjd ut också, min premiärsemla åt jag i fredags. God
kram

Mamma sa...

Hon är ju mormors lilla prinsessa också,att det var bra med dig är också bra,semla är jag inte så förtjust i utan grädde helt ok kram till alla.....

en annan sa...

Ellinor har varit mycket vaken idag, just där tog hon det lugnt och fint även om jag fick sitta med ena handen i vagnen och andra om kaffekoppen.

Det är lite tidigt att ta med henne på "lattemammatur" insåg jag idag. Vi måste få snits på amningen först! :-)

@ Mamma: Ja! Hon är ju min lilla prinsessa också, måste hitta fler sådana scarves! :-D

Kram!