fredag 11 januari 2013

Nästan på sida

Jag lovar att hon låg på rygg när jag gick ur köket. :-)

5 kommentarer:

Morskan sa...

Bra kämpat lilltjejen! <3

Så fina kläder hon har, på varenda bild!! De här kläderna har ju inte suttit på pojkarna väl? :)

Birger sa...

Snart kommer hon och kollar vart du tar vägen, när du försvinner ut genom den där öppningen :)

en annan sa...

@ Morskan: Jag mixar och matchar, ofta är bodyn ny och byxan gammal (som den bruna manchesterbyxan med bil på framsidan som hon hade härom dagen). Med en rosa top blir det mesta ganska "tjejigt". :-)
Men just den här lila outfit'en är en av presenterna från farmor. Ellinor varken kräks eller bajsar så jag får byta kläder "för skojs skull" så att hon hinner ha alla vanvettigt gulliga kläder vi har - både nya och ärvda av pojkarna och kusinerna i Luleå! <3
Mind you - jag har sorterat bort de allra mest "pojkiga" (mörkblårandiga skjort-bodies med bilmönster etc etc).

@ Birger: :-D Ja jag har en känsla av att hon är mycket mer "driven" än vad pojkarna var. Hon känns otroligt stabil och stark. :-)

Morskan sa...

Ja, den där bruna var jättefin! Den ser så gosig ut!

Så hon rapar/kräks inte? Då fattar jag att ni blev litet förvånade över den där stora rapen för någon vecka sedan. Ruben rapade jämt och Norah ganska mycket hon med, så de där berömda vecken krävde noggrann och daglig sanering! Hua! X)

en annan sa...

Den bruna ÄR jättefin, fodrad med mjukt t-shirttyg - mjuk både på insidan och utsidan! Inte helt ovanligt att bebiskläder är vanvettigt mjuka på utsidan och sen egentligen ganska omysiga på insidan, sömmar och annat som kan misstänkas skava mot ny hud! Bedrövligt...

Nej ingen av våra barn har (ännu så länge, ta-i-trä) kräkts. Rapar gör hon, massor, eftersom hon ofta sväljer en del luft bär hon äter. Men de lugna/fokuserade amningarna blir gudskelov fler och fler!
Men vecken, uhh, de där vecken måste städas ur ändå - jag lovar! X-)