onsdag 10 april 2013

Boklycka


Under bokrean beställde jag ett gäng böcker från Adlibris som hämtades hem igår. Hade egentligen tänkt att vi skulle spara några av dem som överraskningar etc. Men när David egenhändigt hade öppnat paketet och jag insåg att lyckan var så total över innehållet ångrade jag inte att jag missade att plocka undan dem! :-)

Det är en lyx och en rikedom att kunna bjuda ungarna på den sortens lycka! :-)

Bokpaketet innehöll:
Skratta lagom! sa pappa Åberg, av Gunilla Bergström - skriven/utgiven 2012, underbar, som alltid!! :-)

Alfons Åberg (grön) - 6 sagor med Alfons Åberg (ljudbok, uppläst av Björn Gustafsson)

Jag föll som en sten för beskrivningen av denna bok, den låter som ett härligt äventyr: Ninja Timmy och de stulna skratten, av Henrik Tamm, den rekommenderas från 6 år så vi kanske kan tjuvstarta att läsa den för Tobias alldeles alldeles snart? :-)

Den sitter fast, av Oliver Jeffers - Den här boken ser jag verkligen fram emot att läsa! Kanske kan moster och kusin som kommer på besök få premiärläsa den för oss? :-)

Båda pojkarna satte sig på golvet och försjönk i mild extas över dessa två böcker (våra två små Star Wars nerdar!):
Star Wars: Clone Wars - Otroliga farkoster, av Jason Fry

Star Wars. Det mörka hotet : det kompletta bildlexikonet

En jedis väg : en handbok i Kraften, av Daniel Wallace - då och då köper jag böcker till barnen som jag egentligen själv vill ha (kan säga att det finns en del Harry Potter-relaterad litteratur i huset som barnen inte kommer att kunna njuta av förrän om en sju år eller så... :-D), det här är en sådan bok.

Lite lite tidigt beställde jag Killsnack: en informationsbok om att bli vuxen, av C.A. Plaisted, det är ju några år till det är dags (rekommenderas från 9-12 år). Men jag kunde inte låta bli, dels var den billig och dels kändes det som om det inte skadar att ha den i huset. :-) Kanske kan låna ut den åt kusinerna?
Beställde också Lilla snippaboken, av Dan Höjer, men den var slut. Den (eller någon liknande) HINNER jag ju hitta till det är dags... :-D



2 kommentarer:

Unknown sa...

Vilka fia böcker! En åt Ninja också
fantastiskt fina böcker, det är bra, invig dom i böckernas värld.
Här finns ju några....
kram

en annan sa...

Ha ha :-D Tänkte inte på det där med "ninja"! :-D

Jag längtar till de börjar läsa själv, himmel alltså. Den världen... :-)

Kram!