söndag 23 september 2007

Lista

Tänkte att det var lika bra att skriva ned den:

Bäben
* Skaffa skötbord
* Skaffa "barnrumslampa" till bäbens rum (så att han inte bländas av strålkastarna som sitter där nu)
* Köpa och sätta upp små hyllor alt större hylla i bäbens rum
* Sätta upp 6x småtavlor i bäbens rum
* Pynta lite i bäbens rum (ställa de små pysselgrejer vi har på de små hyllorna)

Huset
* Ta in utemöblernas dynor
* Städa i "källaren" (så att det blir plats för utemöblernas dynor och alla lådor som står i köket, samt så att det som ligger på golvet därinne inte ligger på golvet utan i därför avsedda plastbackar)
* Byta gardiner i vardagsrummet (vår/sommar ut - höst/vinter in)

Utomhus
* Måla klart staketbiten mot uppfarten
* Köpa hängrännor och stuprör till garaget
* Montera hängrännor och stuprör på garaget
* Vinterstäda trädgården (klippa ned och köra bort)
* Köpa större krukor att dekorera högen med oanvända gångstenar
* Köpa jord och ljung att plantera i krukorna
* Köpa presenning att täcka över trädgårdsmöblerna med

Det som skall göras utomhus är ju förstås helt onödigt att "måsta" göra innan bäben kommer. Även om jag misstänker att inte det heller kommer att hinnas med när han väl är här. :-)

Jag antar att mamma kan hjälpa mig att hänga gardiner och så när hon kommer och hälsar på senare, men, det vore skönt att ha det gjort.

Nåt skall jag väl ha att göra när jag går här och drar och väntar på att bäben skall komma? ;-)

Inga kommentarer: