söndag 23 september 2007

Monterad och klar



Vi kunde inte vänta. :-)

Det tog väl en timme att montera den. Mest besvär var utan tvekan den otroligt krångliga sol/väder-toppen som klickas på med två fästen som initialt verkade helt fel och dessutom verkade gå sönder när man försökte vrida dem rätt (då kände vi oss lite bleka...). Sen bytte vi plats på dem (höger/vänster) trots att beskrivningen inte sade att det var så man skulle göra - sen satt den som en smäck. :-)

Lättrullad, lätt, lätt att fälla upp/ned. Små hjul, ja. Men om jag följer mina vanliga mönster kommer jag att vara glad för de små hjulens svängbarhet.

Nåväl, det visar sig. Om det blir för illa får vi köpa de stora vinter/terränghjulen (som inte går att svänga).

Nu är det "torrövning" med barnstolen kvar, så att vi inte behöver stå på parkeringen på BB och fundera hur det dyrbara lilla paketet vi just skall ta hem skall fästas i bilen på bästa sätt...

Bäben är föredömligt lugn, inga häftiga sparkar idag - S har lyssnat på hjärtat, det pickar på med trofasta små snabba slag.

Det är en del kvar på min "lista" över saker jag vill göra innan bäben kommer, men men, vi får se hur det går. Svåraste grejen är nog att lyckas ta sig hem från jobbet, att avsluta och lämna över allt där.

Inga kommentarer: