måndag 25 februari 2008

Insomning

Igår när jag låg och ammade Tobias till sömns föll jag själv i sömn och drömde en sådan där "mikrodröm", alltså något man drömmer på extremt kort tid, en blink bara. Grejen var att det var en mardröm, kommer inte längre ihåg vad det rörde sig om, men när jag vaknade slog mitt hjärta så fort och så hårt att jag fick en absolut känsla av att jag skulle väcka Tobias (som låg och "fjärilssnuttade" i sin egen sömn). Det slog så hårt, nästan så att jag både såg och hörde det själv. Vilken känsla alltså! :-}
Men mitt hjärta väckte honom inte, tack och lov, och vi kunde lyfta över honom i sin egen säng redan 22:30.

Nu ligger han och prustar och frustar lite försiktigt. Han kommer säkert att börja vakna snart.

Det är lite lustigt. S steg upp mycket tidigare idag (viktigt möte på jobbet) och åkte till jobbet för tjugo minuter sedan, vi har pratat och bullrat som vanligt på morgonen men Tobias har sovit lugnt genom alltihop. :-) Han tänker verkligen inte vakna förrän vid 08, som det verkar i alla fall (nu är klockan 07:40). :-) Jag vågar inte börja äta frukost innan han har ätit sin, och det är lite för tidigt att ringa jobbet (det är dags för lönesamtal). Får väl surfa lite. Eller spela Tetris. Eller lite Warcraft?

"Fjärilssnutta" - inte riktiga sug, men små fjärilslätta rörelser med tungan (i sömnen).

Inga kommentarer: