torsdag 14 februari 2008

Kärlek


Idag är alla hjärtans dag.

Jag är alldelens för långt från min älskade S för att det skall kännas trevligt. :-/ Men det finns ju annan kärlek att tänka på. På en site min syster surfat till stod följande:

"Långt upp i vuxen ålder sa jag en gång till min gamla mamma: ”Hur ska jag någonsin kunna återgälda all den kärlek du givit mig?” Hon svarade, som den självklaraste sak i världen: ”Den kärleken ska du inte ge till mig – den ska du ge till dina barn!” Det handlar alltså om en kärlekens stafett, där föräldrakärleken hela tiden ska föras vidare till nästa generation."

Precis så har jag känt ofta sedan Tobias kom till världen, HUR skall jag någonsin kunna tacka/återgälda allt jag fått av mina föräldrar?? Det var så fint uttryckt, att den kärleken och tryggheten, den skall jag ge till mitt barn. :-)

Men det förhindrar ju inte att jag saknar honom nu. Jag skall gå ned och pussa på Tobias igen, innan jag somnar. Lite av den kärleken kanske känns hela vägen ned till Stockholm.


Inga kommentarer: