torsdag 21 februari 2008

Äsch

Jag har börjat tappa hår igen. Precis som innan jag blev gravid. Äsch. Usch. Och håret på benen har börjat växa igen. Och finnar har jag börjat få också. Har varit så gott som helt förskonad från alla dessa grejer i över ett år, så jag skall väl vara tacksam.
Kroppen håller på att återställa sig till "normalen" förmodar jag. Och det är ju trevligt. Men ändå inte.

8-)

Gossen sover, jag har precis duschat och nu är det tid att gå ned och fixa lite frukost innan han vaknar igen.

Han var otroligt svårsövd igår, det var inte förrän strax före 02 som han faktiskt lugnade sig och slutade flaxa med armarna. Jag lugnade honom omväxlande med finger och napp, vaggade till och med korgen fram och tillbaka ett par gånger. Det började med att han inte kunde finna "matro" som han brukar när det är läggdags, han bara grät och sprattlade. Jag tror att det var ont i magen, S tror att det var övertrötthet.
När jag tänker igenom gårdagen kan det faktiskt vara så enkelt att han faktiskt inte var tillräckligt trött, han sov mycket igår.

Idag skall vi förmodligen ut och promenera med mammagruppen efter lunch, så jag får väcka honom lite tidigare än han vaknade själv igår (han vaknade 12:00). Men det är helt mulet ute så jag misstänker att det antingen inte blir av, eller så blir det av här hos mig (och då har jag ju plötsligt bråttom!). :-)

Och nu andas lillen ljudligt i rummet intill, attans jag som inte hunnit äta frukost!

Inga kommentarer: