tisdag 19 januari 2010

3 775 000


Vi hemmavarande tittar på 'snurra-snurra' och äter (David). S håller på att avsluta dagen på jobbet. Trevlige mäklar-Johan var precis här och tittade på vårt hus. Lite krasst kan man ju inte säga att vi gjort något som höjt husets värde, inomhus vill säga. Det ser om möjligt ut exakt som när han sålde det till oss för tre år sedan, plus ett par extra revor i tapeterna här och var... :$
Men utomhus! Där har det ju hänt saker! Vi stod ute och pratade om allt vi byggt och fixat på tomten och ju mer vi pratade desto mer tycker jag om vårt hus, kalla golv och allt! :-) Tänk sommaren, med öppna dörrar och barfotaspring, frukost på altanen, sandkassen och planteringslådorna... :-)
Budgivningen på huset vi tittade på förra veckan (vi kom iväg på visningen på måndagen) är i full gång. Det ser ut att bli dyrt... Dyrt och inte lika 'hemma' som hemma..! :-)

16 kommentarer:

Morskan sa...

Hmmm... Er gård är verkligen härlig! Så liten, men så perfekt med barfotaspringet och den relativa bekymmerslösheten med helt omgärdad gård. Fina uteplatser i sol hela dagen, eller under tak om man vill det. Och ert KÖK. To die for.

Men nu rackarns tittar vi på ett eget kök! I samma svep rustas vardagsrummet och alla golv (utom i vårt sovrum). Typ mer än halva huset alltså. Om budgeten håller (extremt tveksamt) byter vi fönster också, åtminstone i kök och vardags. :Op

en annan sa...

:-o :-O :-D :-D H-Ä-R-L-I-G-T!!

Morskan sa...

O ja!! Det blir så förb...t snyggt, att jag kommer att få svårt att bo här. Kan ju inte vara mitt? Så här fint? 8O)

en annan sa...

Ha ha ha :-D Nemmen, kommer du inte ihåg hur det var när ni renoverade förra gången - SÅ jäkla fint det var då??!! :-D

Morskan sa...

Jo, det är klart. Fast då var jag ju bara en barnrumpa. ;O) :OD

Morskan sa...

Jag menar - NU blir det snyggt på riktigt! Du vet - smaken ändras med åren. Men nu är den stabil. Tror jag. Jag tror jag är ganska mycket jag nu. Om man säger. :OD

Morskan sa...

Nästan 65 kg jag. :O( Äh, nu spårar jag ur. :O) Till kvällsteet nu. :O*

en annan sa...

Ha ha ha :-D Jag lovar försöka påminna dig om dessa ord om 15-20 år när det är dags igen! ;-)
Jag tror man förnyar sig, allteftersom man själv ändrar sig med tid och övrigt liv så förändras även ens krav och önskemål på omgivning (både folk, fä och fähus). :-)

Men du/ni har alltid haft så god smak att det gör ont, det blir ALDRIG fult när ni är i renoveringstagen! :-)

en annan sa...

Hö hö, jag väger allt lite "drygt 65" jag... *suckar*
Men kvällste lät som en god idé, S har bakat JÄTTESURDEGSBRÖD ikväll! *mums*

Morskan sa...

Shit syrran - kolla här: http://www.starstable.se/weekendkurs

Kolla, kolla, kollaaaaaa!! Jag vill!! Vill inte du?!!!

en annan sa...

Jammen, asså... OM jag kommer igång med ridningen denna vår (och om vi har några pengar kvar efter Canada-resan, om den blir av) kan du ge dig ATTAN på att det blir av! :-D I nuvarande form skulle jag inte ens våga tänka på ett tvådagars ridläger... hujeda mig! :-D

Morskan sa...

Äh. Vi måste prata. Men jag ser att ni slutat att stänga av datorerna. ;O)

en annan sa...

:-D Ja usch. Men vi kommer nog att slå på den där tajmern typ nu, så snart jag loggat av... *suckar* Vi har absolut INGEN självkontroll!

Morskan sa...

Du - vi skall inte renovera det här huset nåt mera. Fattar'u? Om 15-20 år är det dags för oss att sälja och flytta ut på ön. Eller flytta till lägenhet inne i stan. 8Oo

G har så irriterande mycket självkontroll - men jag tror att det är mest för min skull; han vill få mig i säng. ;O)

en annan sa...

Öhh va? Inte kommer ni att flytta redan om 20 år! ;-) Och jag tror VISST att ni kommer att renovera huset minst två gånger till innan det har gått 15 år! Barnens olika tillväxtstadier kräver säkerligen en och annan puts? :-)

Morskan sa...

Syrran. Om 20 år fyller jag strax 64 år. *l å n g p a u s*

Jag lovar att jag slutat jobba och ungarna skall ha lämnat boet. Antingen arbetar de eller så pluggar de på universitet.

G och jag har kopplat över på det fria livet och reser, myser och håller koll på er alla och då skall vi inte ha ett hus och en tomt att sköta. I alla fall inte på fastlandet.

Ungefär så tänker jag mig det hela.

Bara tjugo år bort. Hur gick det till?